Do výuky

Globální nerovnosti: odkud se vzaly a čím jsou udržovány?

Jiné příběhy o škole

Jak se s houbami učit spolupráci (Průvodce procházkou lesem) pro vyučující

Audiopříběhy Škola

Audiopříběhy Nerovnosti

Videa Nerovnosti

Audiopříběhy Klima

Audiopříběhy Gender

Dialog

Nastolení problému

Limitní situace

Kodifikace, dekodifikace

Vystoupení ze vzorce útlaku

Bankovní model

Proč má smysl chodit do školy

Jak pracovat s emocemi dětí při výuce o změně klimatu 

Gender / Kultura znásilnění: Data a hoaxy

Gender: LGBTQ+ Data a hoaxy

Gender / Stereotypizace: Data

Animace Gender

Plakát Klima

Mít svůj domov

Plakát Nerovnosti

Kam se obrátit

Paulo Freire (komiks)

Hlasy aktérů a aktérek ve vzdělávání

Plakát Škola

DATA: Limity současné školy

Kořeny školství (v čem školství jako instituce selhává)

Cirkulace moci

Ledovce: Bankovní vzdělávání vs Kritická pedagogika

Rozhodovací procesy

Role pedagožky/pedagoga (práce s vlastním názorem)

Check-iny

Krabicohlava

4 scénáře budoucnosti

Videorozhovor s Ira Shorem

Dialogická komunikace ve třídě (aktivita)

Má být škola politická?
(diskuze s Tadeášem Žďárským a Kristýnou Hrubanovou)

Politická identita vzdělavatele*ky

Demokratická autorita: Vzdor a učivo ve vzdělávacím procesu

Emoce ve výuce

Permakultura jako cesta k etické a ekologické budoucnosti

Klima: Data

Škola jako místo, kde se odehrává boj se sociální nerovností

Typologie aktivního občanství

Porozumění útlaku: Strategie přístupu k moci a privilegiím

Reflektivní tabulka demokratické autority

Kauza Hra

Sedmá generace

Jak pracovat s animacemi

Sada otázek k mapování kultury žáků a žákyň

Škola jako vězení, škola jako místo svobody

Ledovec – učitelská sebereflexe

Aktivita 7. generace

Rámcová teorie osvobození

Rad a Jako Doma

Rad a vzdělávání

Erika a duševní zdraví: Školní psycholožka je často taková mytická bytost

Erika a středoškolská unie: Studenti jsou středobodem systému. Často ale ve výuce chybí aktuální témata.

Kryštof — „Nikdy mi nedošlo, že bych sám mohl ovlivňovat věci ve svém okolí“

Michal a systémový útlak romské menšiny

Míša, klima úzkost a aktivismus

Míša o médiích a klimatu

Janek — Jak jsem se dostal k klimaaktivismu

Janek — Co můžeme dělat a nepropadat beznaději

Jak se sladit ve vidění světa

Kryštof — „Komu by prošlo zavolat policii na studenty třicet let po sedmnáctym listopadu“

Květina moci

Žebřík sdílení moci při vyjednávání obsahu výuky

Příběh třídy: Nechceme chodit plavat

Příklady Akce

Ve škole je gender všude kolem nás

Kruh souvislostí

Role školy v 21. století

Zdroje naděje

Aktivita: Jaké věty jste slýchali*y?

Aktivita Živé sochy: Jaký má být muž? Jaká má být žena?

Aktivita: Socha moci a bezmoci žáka či žákyně

Práce s Kódy

Představit si vzdělání jako nevynucované přeuspořádání tužeb

Amazonie — příklad nedialogické výuky

Ira Shor – Demokratická autorita: vzdor a učivo ve vzdělávacím procesu

Ira Shor – Nový náhled na vědění a společnost: desocializace a kritické vědomí

Ira Shor – Tři cesty ke kritickému myšlení: generativní, aktuální a akademická témata

Tři cesty ke kritické myšlence

Konsent znamená souhlas

Citlivé mužství: Jak na to a jak přispět ke světu bez toxického „chlapství“?

Zápisky z demokratické školy

Kauza Čtvrtá vlna

Kauza Filip

Kauza K čemu jsou holky na světě?

Kauza Konference bez žen

Genderové a sexuální identity na škole

Gender: Stereotypizace – příběhy

Zasněnkov (Příběh Spirály)

Politická pozice

Jak vytvářet školní prostředí, které podporuje genderovou rozmanitost

Užívání genderově inkluzivní češtiny ve škole

Typologie aktivního občanství (tabulka)