Animace Gender
Tři animovaná videa v délce 2 až 4 minuty pro otevření témat sexismus, stereotypizaci a LGBTQ ve výuce.
Jak pracovat s animacemi?
Animace jsou v metodě Futuropolis materiály, které se snaží zábavnou, vizuálně přitažlivou a svižnou formou uvést studující do konkrétního tématu. Videa fungují jako impulsy k diskuzi, pro kterou studující vybaví základními informacemi (daty i dezinformacemi, které o tématu vznikají). Videa ukazují, že se téma objevuje v jejich bezprostředním okolí, a do třídy se tak dostává jako téma ke zkoumání i jako něco, co se v prostředí školy a třídy přirozeně vyskytuje. Videa mohou sloužit i jako kódy, které podněcují diskuzi a zároveň propojují témata se životem studujících.
Zhlédnutí videí je impulsem k diskuzi nad těmito otázkami:
Otázky vedoucí k prožitku
-
Jaké jsou vaše pocity z toho, co jste viděli*y?
-
Co vám nejvíce utkvělo v paměti? Jaký byl pro vás nejsilnější moment videa? Co ve vás rezonovalo a proč? Pociťovali*y jste u nějaké části frustraci, vztek, beznaděj?
-
Mohl by to být váš příběh? Poznáváte se někde ve videu? Kde se vy s tématem setkáváte? Máte zkušenost s něčím, co se ve videu zmiňuje?
Otázky vedoucí k porozumění tématu
-
O čem je video, které jste právě viděli*y? Zkuste ho shrnout vlastními slovy.
-
Obsahovalo video fakt, který vás překvapil?
-
Jsou naopak nějaká fakta nebo perspektiva, která ve videu chybí? Jak by vypadalo video k tomuto tématu, pokud byste ho vytvářeli*y vy?
-
Jaký je převládající pohled veřejnosti na toto téma a jaké nejčastější dezinformace k tématu zaznívají?