Knihovna

Globální nerovnosti: odkud se vzaly a čím jsou udržovány?

Adam Čajka

Jak se s houbami učit spolupráci (Průvodce procházkou lesem) pro vyučující

Lenka Vráblíková, Elsbeth Mitchell

Audiopříběhy Škola

Audiopříběhy Nerovnosti

Videa Nerovnosti

Audiopříběhy Klima

Audiopříběhy Gender

Proč má smysl chodit do školy

Jak pracovat s emocemi dětí při výuce o změně klimatu 

Zdeňka Voštová ve spolupráci s Nikol Nesvadbovou

Mít svůj domov

Paulo Freire (komiks)

Cirkulace moci

Ledovce: Bankovní vzdělávání vs Kritická pedagogika

Rozhodovací procesy

Role pedagožky/pedagoga (práce s vlastním názorem)

Check-iny

Krabicohlava

4 scénáře budoucnosti

David Hicks, Educating for hope, upraveno NaZemi

Emoce ve výuce

Petr Sucháček

Permakultura jako cesta k etické a ekologické budoucnosti

Adéla Hrubá

Klima: Data

Škola jako místo, kde se odehrává boj se sociální nerovností

Saša Uhlová

Typologie aktivního občanství

Porozumění útlaku: Strategie přístupu k moci a privilegiím

Leticie Nieto a Margot F. Boyer, přeložil Petr Kovařík

Reflektivní tabulka demokratické autority

Kauza Hra

Sedmá generace

Jak pracovat s animacemi

Sada otázek k mapování kultury žáků a žákyň

Škola jako vězení, škola jako místo svobody

Ledovec – učitelská sebereflexe

Aktivita 7. generace

Rámcová teorie osvobození

Erica Sherover-Marcuse

Rad a Jako Doma

Rad a vzdělávání

Erika a duševní zdraví: Školní psycholožka je často taková mytická bytost

Erika a středoškolská unie: Studenti jsou středobodem systému. Často ale ve výuce chybí aktuální témata.

Kryštof — „Nikdy mi nedošlo, že bych sám mohl ovlivňovat věci ve svém okolí“

Kryštof Říha

Michal a systémový útlak romské menšiny

Míša, klima úzkost a aktivismus

Míša o médiích a klimatu

Janek — Jak jsem se dostal k klimaaktivismu

Jan Rovenský

Janek — Co můžeme dělat a nepropadat beznaději

Jan Rovenský

Jak se sladit ve vidění světa

Kryštof — „Komu by prošlo zavolat policii na studenty třicet let po sedmnáctym listopadu“

Kryštof Říha

Květina moci

Žebřík sdílení moci při vyjednávání obsahu výuky

Příběh třídy: Nechceme chodit plavat

Příklady Akce

Ve škole je gender všude kolem nás

Lucie Jarkovská

Kruh souvislostí

Role školy v 21. století

Zdroje naděje

Aktivita: Jaké věty jste slýchali*y?

Aktivita Živé sochy: Jaký má být muž? Jaká má být žena?

Aktivita: Socha moci a bezmoci žáka či žákyně

Práce s Kódy

Představit si vzdělání jako nevynucované přeuspořádání tužeb

Vanessa de Oliveira Andreotti (University of British Columbia, Kanada), přeložil Petr Kovařík

Amazonie — příklad nedialogické výuky

Ira Shor – Demokratická autorita: vzdor a učivo ve vzdělávacím procesu

Ira Shor

Ira Shor – Nový náhled na vědění a společnost: desocializace a kritické vědomí

Ira Shor

Ira Shor – Tři cesty ke kritickému myšlení: generativní, aktuální a akademická témata

Ira Shor

Tři cesty ke kritické myšlence

Konsent znamená souhlas

Johanna Nejedlová

Citlivé mužství: Jak na to a jak přispět ke světu bez toxického „chlapství“?

Maja Vusilović a Martin Tománek

Zápisky z demokratické školy

Kristýna Hrubanová

Kauza Čtvrtá vlna

Čtvrtá vlna

Kauza Filip

Kauza K čemu jsou holky na světě?

Kauza Konference bez žen

Genderové a sexuální identity na škole

Aleš Rumpel

Gender: Stereotypizace – příběhy

Zasněnkov (Příběh Spirály)

Magdalena Šipka, Dan Vykoukal

Politická pozice

Jak vytvářet školní prostředí, které podporuje genderovou rozmanitost

Glynis Hull-Rochelle a Viktor Heumann, Trans*parent

Užívání genderově inkluzivní češtiny ve škole

Jamie Rose

Typologie aktivního občanství (tabulka)

Návštěvník u nás ve škole (audio)

Radim Šíp

Návštěvník u nás ve škole

Radim Šíp

Praxe (akce/reflexe)