Knihovna
Zůstane Zuzanka sama doma?
Ušili to na nás (aneb cesta nespravedlnosti oděvního průmyslu)
Groan Zone (Zóna kvílení)
Groan zone je chvílí, kdy můžeme posílit rozdílné hlasy, vydržet s nedořešeným problémem, nebát se emocí. Úspěšné zvládnutí právě těch chvil, kdy jsou otevřeně vyjadřovány rozdílné postoje, umožňuje ve výsledku nacházet lepší řešení.
Hlasy aktérů a aktérek ve vzdělávání
Kdo veřejně mluví o tom, jak by měla vypadat škola a jaká je její role? Co, jak a proč tito lidé nebo instituce říkají? Jaké jsou jejich zájmy?
Hloubka poslechu
Jaký je rozdíl mezi slyšením a posloucháním? Jak můžeme poslouchat celým tělem a co to znamená skutečně umět poslouchat? Jak může být poslouchání možností spojení se sebou, s druhými, se světem, formou péče i vzdoru?
Globální nerovnosti: odkud se vzaly a čím jsou udržovány?
Jak se s houbami učit spolupráci (Průvodce procházkou lesem) pro žáky
Jak se s houbami učit spolupráci (Průvodce procházkou lesem) pro vyučující
Audiopříběhy Škola
Audiopříběhy Nerovnosti
Videa Nerovnosti
Audiopříběhy Klima
Audiopříběhy Gender
Proč má smysl chodit do školy
Jak pracovat s emocemi dětí při výuce o změně klimatu
Mít svůj domov
Paulo Freire (komiks)
Cirkulace moci
Ledovce: Bankovní vzdělávání vs Kritická pedagogika
Rozhodovací procesy
Role pedagožky/pedagoga (práce s vlastním názorem)
Check-iny
Krabicohlava
4 scénáře budoucnosti
Emoce ve výuce
Permakultura jako cesta k etické a ekologické budoucnosti
Klima: Data
Škola jako místo, kde se odehrává boj se sociální nerovností
Typologie aktivního občanství
Porozumění útlaku: Strategie přístupu k moci a privilegiím
Reflektivní tabulka demokratické autority
Kauza Hra
Sedmá generace
Sada otázek k mapování kultury žáků a žákyň
Škola jako vězení, škola jako místo svobody
Ledovec – učitelská sebereflexe
Rámcová teorie osvobození
Rad a Jako Doma
Rad a vzdělávání
Erika a duševní zdraví: Školní psycholožka je často taková mytická bytost
Erika a středoškolská unie: Studenti jsou středobodem systému. Často ale ve výuce chybí aktuální témata.
Kryštof — „Nikdy mi nedošlo, že bych sám mohl ovlivňovat věci ve svém okolí“
Michal a systémový útlak romské menšiny
Míša, klima úzkost a aktivismus
Míša o médiích a klimatu
Janek — Jak jsem se dostal k klimaaktivismu
Janek — Co můžeme dělat a nepropadat beznaději
Jak se sladit ve vidění světa
Kryštof — „Komu by prošlo zavolat policii na studenty třicet let po sedmnáctym listopadu“
Květina moci
Žebřík sdílení moci při vyjednávání obsahu výuky
Příběh třídy: Nechceme chodit plavat
Příklady Akce
Ve škole je gender všude kolem nás
Kruh souvislostí
Role školy v 21. století
Zdroje naděje
Aktivita: Jaké věty jste slýchali*y?
Živé sochy: Jaký má být muž? Jaká má být žena?
Živé sochy: Socha moci a bezmoci žáka či žákyně
Práce s Kódy
Představit si vzdělání jako nevynucované přeuspořádání tužeb
Amazonie — příklad nedialogické výuky
Ira Shor – Demokratická autorita: vzdor a učivo ve vzdělávacím procesu
Ira Shor – Nový náhled na vědění a společnost: desocializace a kritické vědomí
Ira Shor – Tři cesty ke kritickému myšlení: generativní, aktuální a akademická témata
Tři cesty ke kritické myšlence
Konsent znamená souhlas
Citlivé mužství: Jak na to a jak přispět ke světu bez toxického „chlapství“?
Zápisky z demokratické školy
Kauza Čtvrtá vlna
Kauza Filip
Kauza K čemu jsou holky na světě?
Kauza Konference bez žen
Genderové a sexuální identity na škole
Gender: Stereotypizace – příběhy
Zasněnkov (Příběh Spirály)
Politická pozice
Jak vytvářet školní prostředí, které podporuje genderovou rozmanitost
Užívání genderově inkluzivní češtiny ve škole
Typologie aktivního občanství (tabulka)
Návštěvník u nás ve škole (audio)
Návštěvník u nás ve škole
Praxe (akce/reflexe)
Nestačí, aby lidé v rámci dialogu hovořili a kriticky analyzovali vlastní sociální realitu. Bez akce nedojde k transformaci, neboť kritická reflexe bez akce je verbalismus. Realitu je možné transformovat jen v neukončeném cyklickém procesu kritické reflexe a autentické praxe.